Цифрова держава vs ЦНАП

null
null

Для кого?

Для урядовців, CDTO, цифрових лідерів громад, експертів у сфері публічних послуг, адміністраторів ЦНАП, розробників цифрових сервісів.

Мета

Комплексно дослідити громадську думку щодо отримання адміністративних послуг, з’ясувати, у яких випадках українці обирають офлайн- чи онлайн-сервіси, із якими труднощами стикаються та які чинники впливають на їхній вибір.

Деталі

Соціологічне дослідження проведено протягом листопада-грудня 2024 року серед відвідувачів та адміністраторів ЦНАП із застосуванням таких методів, як face-to-face, фокус-група і глибинне інтерв’ю. Загалом було опитано понад 4 400 респондентів, що дозволяє глибше зрозуміти їхній досвід і потреби.

У межах дослідження проаналізовано 25 найпопулярніших адміністративних послуг. Це допомогло комплексно вивчити чинники, які спонукають українців отримувати  адміністративні послуги офлайн, а також передумови популяризації цифрових сервісів. 

Основні результати свідчать, що 80,4% українців знають про існування електронних послуг, але все одно йдуть до ЦНАПів. Дві третини відвідувачів ЦНАПів не намагаються отримати потрібну послугу онлайн, хоча знають про таку можливість. 60% українців звертаються до ЦНАПів, щоб отримати паперовий документ. Понад 30% вважають, що оформлювати послуги онлайн складніше, ніж офлайн.

Основними бар’єрами для використання електронних послуг відвідувачі вважають принаймні одну технічну перешкоду (43,7%), неможливість отримати послуги онлайн або складність цієї процедури (25%), негативний результат звернення онлайн чи його відсутність (24,9%), брак цифрових навичок або доступу до технологій (8,3%). 

Пояснюючи причини вибору отримання послуги в ЦНАПі, 59,3% опитаних вказали важливість мати паперовий документ, якого переважно потребують вони самі (37,5%), служби соціального захисту (12,4%) та нотаріуси (12,1%). Невпевненість у результаті та страх припуститися помилки виявили 18,4% респондентів, а 17,4% – сказали, що потребують консультації або допомоги кваліфікованих адміністраторів.

Часто уявлення про складність процедури не підкріплена користувацьким досвідом. 34,3% респондентів вважають, що електронні послуги – це складно.

Результати цього дослідження допоможуть розробити ефективну стратегію цифрової трансформації адміністративних послуг в Україні та сприятимуть створенню зручного й прозорого середовища для громадян і бізнесу.

Рекомендації для подолання виявлених бар’єрів та покращення доступності електронних послуг: посилити інформування (51,8% користувачів популярних послуг хотіли би дізнатися більше про електронні послуги), підвищувати цифрову грамотність українців, щоб стимулювати активніше користування послугами онлайн, удосконалювати онлайн-сервіси та запроваджувати нові, протидіяти вимаганню паперових документів, посилювати діяльність ЦНАПів як провідників цифрових змін у громадах.

Наш внесок

quotequote
Соціологічне дослідження виконала Дослідницька агенція Fama за сприяння Програми EGAP, що реалізується Фондом Східна Європа за підтримки Швейцарії, на замовлення Міністерства цифрової трансформації України.

Результати

25

найпопулярніших адміністративних послуг проаналізовано

4 400 +

респодентів опитано

Дізнайтесь більше

Завантажити результати дослідження «Цифрова держава VS ЦНАП»