Нагородили переможців конкурсу на кращі практики е-демократії в освіті

Конкурс на кращі практики впровадження е-демократії в освіті – це ще один етап Всеукраїнського проекту «Громадянська освіта та електронна демократія в навчальних закладах». Проект ініціювали Академія навичок, Асоціація інноваційної та цифрової освіти й Українська студентська спілка та підтримала програма EGAP,  Міністерство освіти і науки України, Інститут модернізації змісту освіти МОН.

Нагородження переможців відбулося під час Фестивалю успішних практик у сфері громадянської освіти та електронної демократії, що проходив у Києві 16 березня. Найкращі практики обирали в дев’яти номінаціях та презентували в рамках фестивальної програми.

У номінації «Управління навчальним закладом за допомогою сервісів е-демократії» перемогла Олена Матвійчук зі спеціалізованої школи ІІ-ІІІ ступенів № 2 у Конотопі. У школі створили єдину систему управління, що передбачає електронні петиції, через які можливо впливати на управлінські рішення, та е-послуги з прийому громадян.

У номінації «Самоврядування в навчальному закладі завдяки е-демократії» переміг проект оперативного обміну інформацією за допомогою соціальних мереж, місцевих сайтів, персональних сайтів і блогів учителів. Його презентували Анна Силкіна та Лариса Грицюк зі школи І-ІІІ ступенів № 29 у Миколаєві.

У козятинському навчально-виховному комплексі ім. Підгорбунського запровадили програму Telegram як інструмент розповсюдження інформаційних документів серед учителів. Цей кейс, який презентував Богдан Пічкур, переміг у номінації «Використання сервісів е-демократії в навчальному процесі».

У номінації «Громадянська компетентність педагога із застосуванням сервісів е-демократії» перемогли Надія Василенко й Сергій Пойда з Вінницької академії неперервної освіти з проектом створення професійних онлайн-спільнот для вчителів області.

У білоцерківській школі І-ІІІ ступенів № 18 за допомогою інструментів Google створили систему інтегрованих ресурсів для спільної взаємодії. За цю практику Антоніна Букач здобула перше місце в номінації «Цифрова компетентність педагога із застосуванням сервісів е-демократії».

У номінації «Виховання громадянської компетентності учнів із застосуванням сервісів е-демократії» перемогли Олександра Войчишин і Наталія Тимофійчук із Заліщицької державної гімназії. Тут у навчальний процес впровадили хмарні сервіси, щоб ефективно використовувати часові й матеріальні ресурси як гімназії, так й учнів.

Перше місце в номінації «Виховання цифрової компетентності учнів із застосуванням сервісів е-демократії» отримав кейс із розвитку дистанційної форми навчання у Київському професійному коледжі з посиленою військовою та фізичною підготовкою.

У номінації «Робота з батьками із застосуванням сервісів е-демократії» перемогла Ольга Яхненко зі школи І-ІІІ ступенів № 32 у Черкасах. Щоб залучити батьків до життя школи, для них створили онлайн-приймальню, проводять опитування за допомогою інструментів Google та соціальних мереж, запустили гарячу лінію, організували доступ до публічної інформації на сайті школи та оприлюднюють фінансову звітність.

Остання номінація стосувалася роботи з громадою з використанням сервісів е-демократії. Перемогла Ольга Богданова з села Новопетрівське Одеської області. Щоб зацікавити дорослих і дітей життям та проблемами їхньої громади, вона організувала квест-кімнату. Тут уже відбулася серія ігор на теми «Як добре я знаю своє село» та «Один день на посаді голови».

Також на фестивалі презентували освітні проекти, що цього року претендують на фінансування з громадського бюджету Києва. Це проекти Антоніни Іващук Kyiv Radio School для тих, хто хоче навчитися радіомовленню; Катерини Макарчук BIBLIO HUB для людей із вадами зору; Катерини Русіної BrightYard для гімназії № 257 «Синьоозерна», Анастасії Щелевицької «Рік науки для Києва». А також ініціативи Олександра Посівнича з надання соціальних послуг денного догляду для дітей зі складними порушеннями розвитку та Олени Сергіївої з викладання хімії, фізики, біології, географії й природознавства на сучасний лад.

Ще один тематичний блок фестивалю, який дав змогу учасникам ознайомитися з  найкращим досвідом запровадження е-демократії в освіті, – презентація проектів CASERS та EduPay. Вони є переможцями конкурсу EGAP Challenge серед проектів на освітню тематику.

Засновники платформи casers.org та проекту CASERS for Universities об’єднали зусилля, щоб стимулювати виші насичувати навчальний процес вирішенням практичних завдань, а бізнес – долучатися до навчального процесу.

Стартап Тетяни Єфімової EduPay – це сервіс для безготівкових платежів в освітніх закладах. Він також виводить в облікові записи батьків інформацію про бюджетні освітні витрати за конкретними відділами та закладами освіти. А ще надає інструмент для прозорого залучення додаткового фінансування закладами освіти через cервіс «Свідома благодійність».

01032, Київ вул. Саксаганського 96 оф. 501

+380 44 2060448

info@egap.in.ua