• Про нас
  • Компоненти
  • Наші проєкти
  • Публікації
  • Конкурси
  • Проєкти

    Разом із Міністерством цифрової трансформації України ми долучились до створення та запуску Національної онлайн-платформи з цифрової грамотності Дія.Цифрова освіта. Мета проєкту – навчити цифрових навичок щонайменше шість мільйонів українців до 2023 року.

    Ми розраховуємо залучити: 

    • людей поважного віку, які взагалі не мають цифрових навичок (саме для них створені перші базові курси, а також – гостьовий курс із мобільної грамотності);
    • батьків та дітей (фокус на онлайн-безпеку);
    • дорослих людей із базовими цифровими навичками, поглиблення яких дозволить їм залишатися конкурентоспроможними на ринку праці (спеціалізовані, поглиблені курси, опанування нових професій); 
    • молодь (школярів та студентів) і молодих професіоналів (курси нових цифрових професій).

    Для навчання обрано інноваційний формат освітнього серіалу: замість уроку – серія, замість рівня – сезон. До проєкту запрошено як експертів-викладачів, так і українських селебріті, яких звично бачити в кадрі та які розважають, підтримують діалог, жартують, імпровізують.

    На платформі Дія.Цифрова освіта для кожного охочого наразі серед інших доступні такі освітні серіали:  

    Усі освітні серіали є безкоштовними. Майже щомісяця на онлайн-платформі з’являтимуться нові спеціалізовані та нішеві курси для підприємців, lifestyle-курси, курси нових цифрових професій. Наприкінці курсу кожен має змогу пройти фінальний тест і отримати сертифікат, що підтверджує здобуті навички.

    Станом на перше травня 2020 року на платформі Дія.Цифрова освіта пройшли навчання понад 200 тисяч користувачів.

    Дія.Цифрова держава – це наймасштабніший цифровий проєкт сучасної України, який ми реалізуємо спільно з Міністерством цифрової трансформації України. На меті – зробити спілкування громадян і бізнесу з державою зручним, прозорим та людяним.

    Щоб перетворити Україну на цифрову державу, потрібно оцифрувати ще багато послуг, оновити законодавчу базу, упорядкувати роботу держреєстрів, забезпечити технічні можливості й захист даних. Зміни стосуватимуться не тільки адмінпослуг, а й галузей охорони здоров’я, бізнесу, освіти, транспорту, судів, питань демократії тощо.

    Втіленням цієї ініціативи став онлайн-портал державних послуг Дія. Це – точка доступу до всіх публічних послуг, які держава надає громадянам та бізнесу. Тут усе – чітко, швидко й зрозуміло, адже послуги – максимально спрощені, описані простою мовою та реалізовані з урахуванням принципів UX/UI-дизайну. За планом Мінцифри, до 2024 року 100% публічних послуг будуть доступними громадянам та бізнесу онлайн. Станом на травень 2020 року у Дії – вже понад 2,3 млн користувачів. 

    Розробці концепції цифрової держави передувало створення національного бренду Дія, розробленого також за сприяння Програми EGAP. Бренд Дія означає – Держава і Я. В основі закладена сучасна ідея про те, що взаємодія громадян із державою має бути легкою, зрозумілою та швидкою. Без зайвої витрати часу та нервів, без додаткового контакту з чиновником, а отже – і без хабарів.  

    Відеоролик про Дію

    Важливий елемент цифровізації регіонів – автоматизація Центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП). Вони стають обличчям цифрової трансформації, забезпечуючи якісне і швидке надання адмінпослуг без бюрократії, черг і зайвих витрат часу.

    Майже кожен громадянин України хоча б раз на рік звертається за отриманням адміністративних послуг. Оформити прописку, зареєструвати право власності на нерухоме майно, отримати ліцензію на провадження підприємницької діяльності – всі ці послуги можна швидко отримати під одним дахом. У Центрі надання адміністративних послуг громадяни можуть отримувати максимальний сервіс у найкоротший строк та за мінімальної кількості візитів.

    У межах першої фази Програми EGAP ми запровадили для ЦНАПів:

    • електронний облік звернень, завдяки якому всі вхідні заяви реєструються в електронній формі, далі автоматично контролюються терміни, заявник отримує повідомлення про готовність;
    • систему електронної черги на вході до ЦНАПу, планувати візит можна онлайн;
    • мобільні робочі місця;
    • інформаційні термінали для людей з інвалідністю;
    • регіональні портали послуг.

    Цифровізація послуг – це зекономлений час для громадян та бізнесу, ширший доступ, комфорт і відсутність корупції при їх отриманні. Мета проєкту – зробити адміністративні послуги простими та доступними кожному громадянину.

    Цифровізація дає можливість вирівняти доступ міського та сільського населення не лише до адмінпослуг, а й до інших важливих сфер: освіти, безпеки, можливості впливу на ухвалення рішень, можливості отримання інформації про видатки місцевого бюджету. Кожен громадянин може впливати на розподіл коштів платників податків. 

    Цифровізація регіонів – системна робота над партисипативним формуванням стратегій цифровізації та їх реалізації спільно з громадою за визначеними пріоритетами. Мета програми EGAP – покращувати якість і доступність послуг та виходити на новий рівень взаємодії влади та громадян.

    Саме в регіонах ефективність трансформованої системи надання сервісів стане показником успішності масштабної ініціативи з впровадження в Україні електронного урядування.

    У першій фазі проєкту EGAP у 2015–2019 рр. разом із державними обласними адміністраціями, органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями ми розробили та втілили:

    • регіональні програми інформатизації;
    • автоматизацію ЦНАП та налагодження взаємодії з обласними порталами послуг;
    • навчання працівників місцевих ЦНАП зі стресостійкості, клієнтоорієнтованості та компетенцій адміністраторів;
    • проєкт «Мобільний ЦНАП», який спростив отримання адмінпослуг для громадян, що не можуть самостійно відвідувати установи;
    • сервісні платформи «Конструктор сайтів ОТГ» та геоінформаційної системи (ГІС), які стали корисними інструментами у роботі новостворених ОТГ.

    У другій фазі Програми EGAP протягом 2019–2023 рр. у п’яти цільових регіонах ми залучимо сорок громад, обраних на конкурсних засадах. 

    Разом із ними ми створюємо діджитал-історії успіху, які сприяють залученню до процесів цифровізації ще більшої кількості регіонів.

    Основне призначення «Відкритого міста» – інформування влади мешканцями про актуальні проблеми благоустрою. Цей ресурс наблизив місцеву владу до громадян та створив дієвий механізм їх взаємодії у вирішенні найбільш гострих місцевих проблем у сфері ЖКГ, благоустрою та інших питань.

    Проєкт «Відкрите місто» є краудсорсинговою інтернет-платформою для взаємодії мешканців із місцевою владою та комунальними підприємствами, а також для самоорганізації громадян. 

    Для цього на сайті існує розділ «Проблеми». Тут можна залишити повідомлення про проблему, яке надійде у відповідну організацію для вирішення.

    Сервіс допомагає напряму розв’язувати проблеми у місті, звернувшись до відповідального за ухвалення рішення чиновника у міській раді. Інструментарій платформи дозволяє описати проблему, позначити її на карті та сформувати електронне повідомлення.

    Що потрібно зробити?

    • Авторизуватися та обрати місто.
    • Натиснути кнопку «Повідомити» та заповнити форму.
    • Після модерації ваше повідомлення буде розміщене на карті міста та надіслане до відповідної служби для вирішення.
    • Очікувати інформацію про вирішення на сторінці проблеми.

    Сервісом «Відкрите місто» вже користуються 70 громад, які вирішили понад 22 тисячі проблем. 

    Електронні консультації створені нами у партнерстві з Державним агентством з питань електронного урядування України (нині Міністерство цифрової трансформації України) для органів влади, що прагнуть бути на одній хвилі з громадою. А також для громадян, які хочуть бути співавторами рішень, ініціатив, місцевих політик та впливати на них у зручний спосіб.

    Електронні консультації – ефективний інструмент державної та місцевої влади для обговорення з громадянами питань або пропозиції стратегічних напрямів діяльності, дій або рішень. 

    За допомогою сервісу можна проводити:

    • консультації: оприлюднення варіанту розв’язання питання з можливістю коментування;
    • просте опитування: запитання + закритий перелік варіантів відповіді, запитання + один варіант відповіді, запитання + кілька варіантів відповідей;
    • складне опитування: опитувальник із можливістю редагування відповідей, із налаштуванням діапазону балів оцінки чи ранжування;
    • обговорення нормативно-правових актів: оприлюднення НПА з можливістю коментування.

    Е-консультації залучають активних громадян із різними поглядами, які можуть не виходячи з дому висловити свою думку з приводу якогось питання і запропонувати власне вирішення. 

    За допомогою електронних консультацій громадськість може долучитися до вирішення різних питань, як-от обрати вулиці, що потребують першочергового ремонту, або визначити, які школи працюватимуть, а які можна зачинити. У 2018 році е-консультації стали найпоширенішим методом консультування міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади. На розгляд мешканців виносили питання облаштування вулиць, проведення святкування у місті, реконструкції парку, присвоєння назви вулиці та багато інших.

    Скористатися е-консультаціями можна після одноразової реєстрації за допомогою BankID чи цифрового підпису. 

    Відеоролик Олексія Зелів’янського про онлайн-інструменти для електронного підпису.

    Електронні петиції є зручним і ефективним інструментом прямої демократії для громадян, які бажають підтримати ту чи іншу ініціативу. Завдяки е-сервісу «Місцеві петиції» звернутися до органів місцевого самоврядування можна віртуально.

    Україна однією з перших у світі запровадила петиції до органів місцевого самоврядування. Різноманітні питання житлово-комунального господарства, ремонту доріг, облаштування чи виділення приміщень – із такими проблемами жителі громад зазвичай звертаються до влади через електронні петиції. 

    Петиція має конкретні часові, числові та законодавчі рамки, а також вимоги до обов’язкового виконання. Якщо вона не набирає потрібної кількості підписів, вона переходить в статус індивідуального звернення. 

    Е-петиція – ефективний інструмент для змін у громаді. У Львові саме з петиції почалося впровадження єдиного квитка у громадському транспорті. А в Луцьку завдяки петиції про розширення стенду загиблих в українсько-російській війні волинян влада запланувала виготовлення стенду коштом місцевого бюджету. 

    Близько 220 громад запровадили е-петиції, які набрали вже майже 2,5 мільйони підписів. У 2016 році платформа масштабована на національний рівень та реалізована у процесі запровадження електронних петицій до Кабінету Міністрів України.

    Сервіс «Громадський бюджет» – це демократія в дії: мешканці можуть самостійно вирішити, яких змін найбільше потребує місто, пропонуючи власні проєкти або голосуючи за чужі.

    Громадський бюджет – інструмент активних громадян для зміни міста чи району на краще. Оновлена версія платформи вийшла навесні 2017 року. 

    Механізм бюджету участі зародився у місті Порту-Алегрі (Бразилія) у 1989 році, а сьогодні реалізується в багатьох містах світу. Завдяки бюджету участі громадяни можуть реально вплинути на місце, де живуть, і вирішити, на що підуть кошти. Подати заявку просто – не потрібно нікуди ходити, усе відбувається онлайн. Голосування за проєкти – прозоре і зрозуміле. 

    У великих містах, які першими впроваджували бюджет участі, найбільшу підтримку сьогодні отримують соціальні проєкти. Натомість у маленьких громадах лідирують інфраструктурні проєкти. 

    Завдяки громадському бюджету мешканці втілили такі яскраві ідеї, як-от перший Міжрегіональний туристичний фестиваль-ярмарок «Все буде туризм» у селі  Святогірське Полтавської області, чи станція юних натуралістів «На межі епох» у місті Дунаївці Хмельницької області. І таких історій – сотні. 

    Від моменту існування сервісу громадяни подали понад чотири тисячі проєктів, на реалізацію яких виділено понад 116 млн грн. 

    Е-демократія сприяє взаємодії влади й громади у вирішенні різноманітних соціально важливих проблем. Саме для цього ми створили E-DEM – першу українську платформу, що об’єднує найбільш дієві та затребувані інструменти е-демократії.

    Від 2018 року вебпортал «Єдина платформа місцевої електронної демократії» став єдиним вікном доступу до чотирьох інструментів електронної демократії. 

    Авторизувавшись на платформі тільки один раз, надалі більше не потрібно вводити свої дані, щоб користуватися розміщеними на ній сервісами

    Е-DEM поєднала найкращі практики взаємодії з громадами, досвід співпраці з якими був використаний при її розробленні. Вебплатформа надає громадянам легкий і зручний доступ до використання кількох інструментів електронної демократії. Ці інструменти покликані налагодити кращий взаємозв’язок громадян і влади у вирішенні різноманітних соціально важливих проблем.

    Сервісом успішно скористалися вже понад 40 тисяч громадян.